torsdag 31 mars 2011

Grejer jag tänker på just nu

Varför har folk fortfarande kvar julbelysningen på balkongen? Det är ju ändå snart april, är inte julen slut sen länge då? Och varför låter folk en tröja hänga på tork på balkongen i över 1 månad? När det dessutom är minusgrader ute. Varför vågar grannen inte åka hiss med mig? Han gick upp en trappa när vi möttes nere vid porten och när jag åkte upp i hissen såg jag honom stå på 1an och vänta. Ser jag farlig ut eller vad är grejen? Varför är det så många i vårt bostadsområde som har lakan och filtar för fönstren? Är det svårt att köpa persienner eller en rullgardin? Och dom har det dygnet runt också, inte bara på kvällen. Gillar inte folk solljus? Och vem fan tycker att det är snyggt med en gigantisk solfjäder på väggen?! Okej, för 15-20 år sen. Men nu, asså hallå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar